Cuando caigo como un elefente

   Falando con un compañeru de trabayu, entamamos una discusión sobre la cayida de los cuerpos, esti dicía qu’un oxetu pesáu cai más rápido qu'otru llixeru. Ya discutí milenta vegaes lo mesmo con muncha xente, y ye que munches vegaes el sentíu común engáñanos y la física de la natura sorpréndenos,  y ye que'l  sentíu común llevamos a cuntar qu’un cuerpu grande y pesáu cai más aína qu’otru más pequeñu y llixeru, voi tratar d’esplicar de forma cenciella porqué esto nun ye asina, y por que la masa nun influye na velocidá de cayida de los cuerpos.



   Voi entamar alcordándote la entrada na que falé de la enerxía que gastamos al xubir escaleres (xubir o non escaleres), si t’alcuerdes la enerxía que necesitábamos yeren 6860 xulios, que sacábamos de multiplicar la nuesa masa (70 kg), l’altor que xubíamos (10 m) y la fuercia la gravedá (9,8m/s2). Esta fórmula ye la que calcula la enerxía potencial (EP), más bien, o enerxía potencial gravitatorio. Vamos cabilar que llegamos arriba, ¿qué foi de too esi enerxía que gastamos pa xubir? El principiu de conservación de la enerxía diz que “la enerxía nin se crea nin se destruye, tresformase namás”, asina que tien que tar disponible, n’espera de ser gastao. Asina, si saltase pol furacu la escalera va devolvéseme al llegar al suelu, los 6860 xulios van tresformase n’enerxía, y ye perfácil que pol golpazu ruempa la tiesta y les pates, este enerxía que me devuelve la natura, y que tenía guardao, nómase enerxía cinético (EC), pues xenérase col movimientu, y podemos calculalo con:


que quier dicir que cuánto más alto hallamos subío y cuánto más pesemos, mayor va ser la EC lliberao.

   Como habrás adivináu EP y EC pueden camudase ente elles, al xubir escaleres gasté 6860 xulios, arriba too esi EP ta esperando que lo gastemos, bien saltemos (que gastamos nel golpazu), bien baxemos andando (que tresfomaremos en rozamientu y calor).
 
   Fíxate bien agora, qu’equí ta’l inquiz, EP y EC son equivalentes, ¿non?, polo que escribimos:


Si dividimos tou pola masa, tenemos que:


Si agora multiplicamos por 2 los dos miembros quitamos la fracción:


Que ye lo mesmo que:


   ¿Qué ye lo que ficimos con esta tresformación? Deducir la fórmula pa calcular la velocidá de cayida de los cuerpos, na que como ves nun apaez la masa per nengún llau, polo qu’esta nada tien que ver cola velocidá que garren los oxetos en cayida llibre, tal y como diz la llei: “tolos cuerpos caen a la mesma velocidá, nel vacío”.

   Ya ves nun tien nada que ver lo que yo pese cola velocidá a la que doi el golpazu al saltar pela escalera, como munchos creen, el problema ta que en xeneral trafulcamos conceutos, y amestamos la velocidá de cayía de los cuerpos col enerxía cola que llega’l suelu (ye fácil confundise), que si depende, y muncho, de la nuesa masa, un elefante colos sos 5000 kg de masa, como yo con mis 70 kg caemos a la mesma velocidá, poro la enerxía que disipamos por exemplu al saltar desde 10 m d’altor destrema enforma: yo 6860 xulios, y l’elefante  49000 xulios, diba ser impresionante venos aterrizar a los dos a la vez...

Comentarios