Articulín na revista Ciencies de la ALLLA: el mio pequeñu granín al copín de la ciencia n'asturianu



   Ayer (03/11/2015) nel campus de humanidaes de la Universidá d'Uviéu entamarón les xornaes  internacionales d'estudiu que cada añu fae la Academia de la Llingua Asturiana cola presentación del númberu 5 de la Revista Ciencies: Cartafueyos Asturianos de Ciencia y Teunoloxía(http://issuu.com/academiadelallinguaasturiana/docs/ciencies_5_payares_2015)  con un sumariu perinteresante, y de muncho nivel académicu, con un primer artículu sobre praseoloxía motora de los investigadores Carlos Suari & Joseba Etxebeste, un artículo sobre la base xenética de la miocardiopatía de X.A. Suárez Puente del Dep. de Bioquímica y Bioloxía Molecular de la Universidá d'Uviéu, otro sobre ciruxía orcolóxica de Alenjandro Braña, xefe del Serviciu de Ciruxía Ortopédica y Traumatoloxía del HUCA, y tamién un sobre la restauración de la Cámara Santa d'Uvieu por parte del inxenieru que llevó les obres, Jorge Hevia. A lo  cabero de la revista apaez un artículín sobre ciencia práutica, firmáu pol qu’escribe esti blogue, pa mi ye perprestosu poder aportar el mio granín al copín, si bien ye verdá qu’al llau de los investigadores y téunicos que suelen escribir na revista, el mio granín ye más poxa que otra cosa, pero bono ehí ta.


El mio artículu tien que ver col comportamientu de les gotes d'agua



   Ya ye la segunda vegada qu’asoleyo un articulín d’estes traces na revista Ciencies (l’anterior foi nel númberu 3: http://issuu.com/academiadelallinguaasturiana/docs/ciencies_2013?e=14406242/11021011), y ye d’agradecer enforma la oportunidá del direutor de la revista, Carlos Lastra, me brindó al poder dir asoleyando estes pequeñes notes sobre ciencia amateur, que nun tienen otru fin que averar al llector a la ciencia recreativa, e invintalu a la esperimentación  pol meru fechu de divertise y aprender, d’una forma práutica, aspeutos abegosos. Desde’l so aniciu la revista convirtiose nun referente pa tolos interesaos en ciencia y na nuesa llingua, tou un fitu pala normalización del asturianu en tolos aspeutos de la vida, que na que algo tuve que ver yo (http://cienciaastur.blogspot.com.es/2015/02/terminoloxia-cientifica-nasturianu.html)


Delles de les órbites estudiaes axústanse a la órbita d'un atrautor estrañu, como estí que nomé la sacavera

   Nesti númberu falo del caos nel pingar de les gotes del grifu, nel que con un  intrumental percenciellu y económicu podremos atalantar los comportamientos más raros del pingar de les gotes d’agua que van desde una cadencia cuasi continua, a periodos de cayida caóticos u órbites que comportanse como atrautores estraños. Una esperiencia que prestará a tolos científicos amateur.  Ya falaré más sele de la esperiencia…
 

Comentarios