Espectros de lluz a traviés d'un CD


Faciendo llimpieza xeneral, púnxeme a mirar les caxes de CD’s vieyos que tenía, había muchos rayaos, y un perdiera la carátula, y podía vese al traviés d’él, al movelu reparé qu’al pasar les fexes de la lluz del sol qu’entraben pela ventana apaecía un pequeñu arcu la vieya na paré, yera l’espectru de la lluz. Esto diome una idega cola qu’entretener la cabeza, ¿sedría posible usar este CD pa ver los espectros de distintes lluces?

   Nun nos tien que garrar de sorpresa'l fechu de que la lluz visible (y la que non vemos) ye la suma de radiaciones  de distintu llargor d’onda, correspondiendo a caún d’estos un color determináu. Y que cuando pasa per un prisma esta divídise n’estos colores, apaeciendo un espectru, lo mesmo que socede col arcu la vieya (d’él ya falaremos), y tamién socede cuando la lluz rebota nuna soperficie irregular, lo que fae de difracte, tamién en forma d’espectru.

Fonte: CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1793461

   Cada triba de lluz tien un espectru carauterísticu, asina la lluz del sol nun va tener el mesmo espectru qu’una bombilla de casa o un fluorescente. Asina que garré aquel CD ensin carátula y fice pasar delles lluces al traviés d’él. Fice incidir esi espectru nuna soperficie prieta pa rescamplar l’espectru. Al mirar los espectros vi qu'asina yera, cada lluz daba un espectru perdestremáu, la lluz del sol un continuu, nes del fluorescente del llaboratoriu y una llampara de mercuriu cola que taba trabayando yera discontinuu. 

   Quise dir un poquiñín más p’allá, y ver si esti métodu yera fiable pa estudiar los espectros, polo que tiré d’un programa qu’uso muncho pa estudiar los cromatogramas qu’atopo cuando estudio, pente medies de lletroforesis, la composición de molécules, o destremo componentes d’una sostancia (ya falaré d’estos dentro de poco). El programa nómase Tracker gratuitu (http://www.opensourcephysics.org/items/detail.cfm?ID=7365), desendolcáu por Oper Source Physics, y qu'anque ta pensáu más que nada pa estudiar procesos físicos en movimientu, tien la opción de estudiar semeyes y sacar ente otres coses el so espectru (hay manuales tamién gratis y llibres pela rede).

   Tomé delles semeyes de los espectros de cada lluz, y análicelos col Tracker:

Espectros atopaos pa lluz solar, lluz de mercuriu y lluz de tubu fluorescente.

 
   El  programa dio estes gráfiques, que comparo coles atopaes con espectrometros bonos:


Espectru de la lluz solar atopáu (manzorga) y un analizáu con un espectrómetru bono (fonte: http://www.fundacion-soliris.eu)

Espectru de la lluz de una llámpara de mercuriu atopáu (manzorga) y un analizáu con un espectrómetru bono (fonte: http://escribiendoenpiedra.blogspot.com.e)
Espectru de la lluz de una llámpara fluorescente atopáu (manzorga) y un analizáu con un espectrómetru bono (fonte: http://nergiza.com)

 Como puedes ver les gráfiques son bien asemeyaes a les tomaes con otros espectrómetros, con delles diferencies que son or mor les distintes composiciones de los gases de les bombilles usaes, o  de la escala. Paez que la idega d’usar esti métodu nun yera del tou mala, asina que decidí pasar el proyeutu al siguiente galmo, preparar un espectrómetru que diese unes imaxenes de meyor calidá, que depués analizaré con esti mesmo programa, pero usando una opción que dexa calibrar la imaxen. Too eso voi cuntátelo n’otres entraes, y non tardando muncho.

Comentarios